Friday, October 14, 2016

kasih sayang ke :))

Assalamualaikum. Hi readers. Cet. Macam la ade pembaca setia lagi. Ahaks.

Okay. Disebabkan blog setiaku ini telah berabuk, aku decide untuk update ah sikit.


As you know, I am still continuing my master in math edu. I have no motivation to do it anymore. I really need to talk to someone. I need some courage. I need it very much! But I hardly talk about it. I talk to no one. Urgh! But it's okay. I'll be okay. Well, people come and go and they are not going to stay unless there is something you can offer 'em. 


FYI aku sekarang ngajor subjek math form 5. And there's only 30 days left before SPM. So lately aku memang buat revision jelah dengan bebudak ni. Trying to help  'em to recall back what they have learned in these five years. There's not much problem for the first class students BUT for those GALUS HALUS MELU students, i need to push 'em harder. I tried to remind 'em that they must do the exercise everyday but nahhhh.. they refuse to listen. Hard you know dealing with students these days. Aigoooo sakit kepalaku.


kay kay yang bestnya aku dah suka plak gelak-gelak dalam kelas. bab membahan budak, aku la nombor satu. Kahkah. Sian deme. Al-kisahnya gini.


Masa tengah discuss jawapan, aku suruh budak-budak ni try dulu soalan. Sambil-sambil dorang jawab, aku round satu kelas nak tengok acano deme menjawab soalan. But seriously, cannot expect anything form 'em lah. So aku mintak budak yang reti tolong ajar kawan. Eh! boleh budak ni jawab tak nak lah, tak reti ajar lah. Banyak plak alasan kau! SO aku cakap ah, kedekut ilmu! Haha. Tapi dia ni memang suka menjawba pun. Dia balas 'biarlah, at least saya ada sumbangan. Teacher tu bukan bagi pape'. Eh, tak bagi pape kata kau. aku bagi ilmu k. kan kan readers kan. Aku kan ciguuu. hihi. Pehtu aku persoalkan balik dia tu bagi ape je. Tau dia jawab ape? Kasih Sayang! 

Aku pi belakang kelas lalu gelak berdekah-dekah. Gila lawak jawapan budak ni! Hahaha. Sampai budak perempuan kata seram. haha. Aku syak dia banyak sangat tengok cerita pukul 7 malam. Haih la budak-budak sekarang.. Speechless aku k.


No comments:

Labels

Adam (7) Alaf21 (2) Award (10) Beble (43) Ben Ashaari (6) Blog (20) blurr (13) Bola (1) borang (2) Buffered Earning (2) Cikgu (16) Cinta (13) Class (11) Comel (5) Contest (37) Dakwah (15) Entertainment (9) Exercises (23) Fakta (28) Famili (15) Follower (4) Food (1) Form1 (8) Form2 (11) Form3 (11) Form5 (18) Formulae (23) Friends (13) Funny (15) Gempak (6) Giveaway (44) Guru (11) Hawa (12) Hlovate (3) Iklan (10) induksi (2) interview (2) Jemari Seni (2) Jiwa Kacau (37) Jurulatih Utama (3) Kereta (5) Kertas 1 (4) Kiwi (38) Koleksi Soalan SPM Matematik (12) Koleksi Soalan Ulangan SPM (11) Komik (2) Kucing (8) Latihan (8) Link (4) Lyrics (3) Matematik (4) Mathematics (38) Motivasi (21) Movie (1) Notes (27) Novel (4) Nuffnang (7) Panas (12) Past Year Questions (19) PBS (10) Petua (2) PT3 (4) Puisi Kreatif (13) RAM (1) rpt (9) Segmen (16) Sekolah (44) Senarai semak (5) senarai semak pbs (6) SPM (19) SPM Math Form 5 (12) SPMU (11) spp (1) Story (26) Student (34) Surat (5) Tagged (18) Tazkirah (30) Tips (51) Tutorial (19) Wordless Wednesday (4)