Friday, April 12, 2013

PBS:Eviden matematik ting 2, kemahiran hidup ting 1, bahasa cina ting 1 berubah lagi.

Dah dekat 4 bulan sekolah, baru la kementerian nak ubah jumlah eviden untuk beberapa subjek. Geram! Kita dah siap buat eviden sampai habis silibus kot! Tinggal riso beberapa bab je lagi. Habis tu, yang dah riso tu nak buat ape? Sayang betul kertas beratus2 helai terbuang macam tu je.

Lepas tu sekolah sekarang ni sebok nak buat pemantauan PBS. Mana nak pencerapan, penyemakan buku dan mana nak pemantauan PBS? Pening.Dengan pengetua sekolah yang tak habis2 nak gunakan ICT kat sekolah (Padahal murid petang lansung tak heran ICT sekolah tu). Dah la semua guru2 petang wajib datang pukul12.00. Dengan masalah pelajar ponteng & ada yang memang tak nak jawab PBS, makin stress dibuatnya. Ya Allah, berilah kami kekuatan untuk menajalankan PBS dengan telus..

p/s: Kita tukar! Kalau PKR menang kena mansuhkan PBS. Kami guru2 tak minta elaun tambahan untuk tiap2 bulan, cuma pemansuhan PBS sahaja bagi bahagian pendidikan. Ini kalilah!

pp/s: PBS = Pentaksiran Bagi Semua orang STRESS!

No comments:

Labels

Adam (7) Alaf21 (2) Award (10) Beble (43) Ben Ashaari (6) Blog (20) blurr (11) Bola (1) borang (2) Buffered Earning (2) Cikgu (9) Cinta (13) Class (6) Comel (5) Contest (36) Dakwah (15) Entertainment (8) Exercises (7) Fakta (27) Famili (15) Follower (4) Food (1) Form1 (8) Form2 (11) Form3 (11) Form5 (2) Formulae (15) Friends (12) Funny (14) Gempak (6) Giveaway (44) Guru (7) Hawa (12) Hlovate (3) Iklan (10) induksi (2) interview (2) Jemari Seni (2) Jiwa Kacau (33) Jurulatih Utama (3) Kereta (5) Kiwi (37) Komik (2) Kucing (8) Link (2) Lyrics (2) Mathematics (22) Motivasi (17) Movie (1) Notes (20) Novel (4) Nuffnang (7) Panas (9) Past Year Questions (5) PBS (10) Petua (2) PT3 (4) Puisi Kreatif (13) RAM (1) rpt (9) Segmen (16) Sekolah (35) Senarai semak (5) senarai semak pbs (5) SPM (4) spp (1) Story (24) Student (25) Surat (5) Tagged (15) Tazkirah (30) Tips (40) Tutorial (10) Wordless Wednesday (4)