Tuesday, January 8, 2013

Cikgu kencing berdiri, anak murid kencing berlari. Kerana nila setitik, rosak susu sebelanga.

Pernah dengar ayat pada tajuk? Ni la realiti. Bila cikgu tunjukkan contoh yang tak baik, anak murid apetah lagi. Cikgu sebagai role model dah lapuk. Berapa ramai cikgu yang tunjuk contoh yang baik? Banyak kan? Tapi tak ramai orang nampak yang baik. Biasalah, kau buat baik 100 kali & sekali kau buat jahat, yang sekali tula yang orang ingat sampai bila2. Macam cikgu jugak lah. Kerana kes2 macam ni:

Kat kelas cikgu asyik marah bila murid bercakap masa diorang tengah terangkan sesuatu tapi bila pihak pentadbir bercakap pehal pulak diorang ni pun sbuk bercakap. Haila.. = =

Budak sekolah datang lewat kena rotan. Tak pun kena slip lewat. Bila tak datang kena bagi mc. Takde mc dikira ponteng. Cikgu tak datang pun kena bagi mc. Tapi ade cikgu yang asik mc je memanjang. Dah budak pun kalah dengan cikgu. Ngee~ = =

Bila budak tak siap kerja atau lambat, kena denda. Cikgu kalau tak siap kerja & kena kerah, mulut bising dengan bebelan. Hoi.. kau tu cikgu, bukan budak lagi dah. Nak kena denda dulu ke baru buat? .. = =

Cikgu selalu suruh penuhkan depan dulu masa perhimpunan. Cuba tengok masa cikgu pulak berhimpun. Dah la duduk belakang, bercakap pulak tu. Bagusnya perangai.. = =

Okay ak stop sampai sini je. karang cerita lebih2 karang, ade pulak yang naik hangin. ape yang aku tulis ni tak semua cikgu buat. Adela 3-4 orang yang jenis macam ni. Tapi kerana 3-4 orang ni la semua nama cikgu busuk. Please cikgu2. Jangan kerana nila setitik, rosak susu sebelanga.

p/s 1: sy sayang cikgu!
p/s 2:sy cikgu. sy sayang cikgu2 sy. tapi cikgu2 tak kenal sy. jadi sy decide bila sy jumpa cikgu2 sy, sy akan buat tak kenal dan tak nampak sebab cikgu2 bukan kenal sy pun! muahaha :D (dedicated t my cikgu2)


No comments:

Labels

Adam (7) Alaf21 (2) Award (10) Beble (43) Ben Ashaari (6) Blog (20) blurr (11) Bola (1) borang (2) Buffered Earning (2) Cikgu (9) Cinta (13) Class (6) Comel (5) Contest (36) Dakwah (15) Entertainment (8) Exercises (7) Fakta (27) Famili (15) Follower (4) Food (1) Form1 (8) Form2 (11) Form3 (11) Form5 (2) Formulae (15) Friends (12) Funny (14) Gempak (6) Giveaway (44) Guru (7) Hawa (12) Hlovate (3) Iklan (10) induksi (2) interview (2) Jemari Seni (2) Jiwa Kacau (33) Jurulatih Utama (3) Kereta (5) Kiwi (37) Komik (2) Kucing (8) Link (2) Lyrics (2) Mathematics (22) Motivasi (17) Movie (1) Notes (20) Novel (4) Nuffnang (7) Panas (9) Past Year Questions (5) PBS (10) Petua (2) PT3 (4) Puisi Kreatif (13) RAM (1) rpt (9) Segmen (16) Sekolah (35) Senarai semak (5) senarai semak pbs (5) SPM (4) spp (1) Story (24) Student (25) Surat (5) Tagged (15) Tazkirah (30) Tips (40) Tutorial (10) Wordless Wednesday (4)