Sunday, July 24, 2011

Petua untuk kurus


Petua orang dulu2 banyak yang boleh digunakan sampai sekarang. Tapi ada sesetengahnya tak boleh pakai. hehe. Kiwi ada satu petua untuk kurus. Tak guna duit pun. Petua ni kiwi dapat daripada sorang mak cik masa gi kenduri. Sorang akak ni dia kata berat dia naik mendadak [8 kg] dalam masa 3 bulan. So mak cik ni pun bagi tau la petua yang dia sendiri amalkan..

Petua untuk kurus: Amalkan minum air suam. Haaa.. Senang je petuanya tu. Bila2, di mana saja kita boleh amalkan. Mengikut mak cik tu, kalau kita minum air suam, makan banyak mana pun insyaallah badan tak naik. kalau ikut logik pun, minum air sejuk selepas makan akan melambatkan pembakaran lemak. Atau minum susu lepas makan nasi memang tak berapa elok. Sebab tu kita tak digalakkan minum teh lepas makan roti canai atau nasi lemak.

Itu saja untuk petua kali ni. Kalau korang ada apa2 petua, boleh la share :)

9 comments:

kotak bulat said...

kb nak kurus... :D

sergeant keroro said...

yeke?? hehe XD

baru tahu :)

Nizam Ijam said...

leh cuba le..hehe



” Nizam Ijam Dot Com”

syarifahsidrus said...

waaahh.senang2

GaRy™ said...

nak gemuk..? T^T

Intan Baizura Rosli said...

yerp memang betul pon petua makcik tu..

amalkan minum air suam@air putih 8 gelas sehari..

lagi banyak lagi bagus..
dapat mengeluarkan toksin2 dalam badan..

cucu umie said...

incya-Allah..tpy ayie jrng minum air suam..hhohoh

nursyamime said...

mudahnya.
:))
tp nk buang tabiat minum air sejuk mmg susah TT__TT

Ini Kisah Tia said...

petua gemukkan ade ? heheh :)

Labels

Adam (7) Alaf21 (2) Award (10) Beble (43) Ben Ashaari (6) Blog (20) blurr (11) Bola (1) borang (2) Buffered Earning (2) Cikgu (9) Cinta (13) Class (6) Comel (5) Contest (36) Dakwah (15) Entertainment (8) Exercises (7) Fakta (27) Famili (15) Follower (4) Food (1) Form1 (8) Form2 (11) Form3 (11) Form5 (2) Formulae (15) Friends (12) Funny (14) Gempak (6) Giveaway (44) Guru (7) Hawa (12) Hlovate (3) Iklan (10) induksi (2) interview (2) Jemari Seni (2) Jiwa Kacau (33) Jurulatih Utama (3) Kereta (5) Kiwi (37) Komik (2) Kucing (8) Link (2) Lyrics (2) Mathematics (22) Motivasi (17) Movie (1) Notes (20) Novel (4) Nuffnang (7) Panas (9) Past Year Questions (5) PBS (10) Petua (2) PT3 (4) Puisi Kreatif (13) RAM (1) rpt (9) Segmen (16) Sekolah (35) Senarai semak (5) senarai semak pbs (5) SPM (4) spp (1) Story (24) Student (25) Surat (5) Tagged (15) Tazkirah (30) Tips (40) Tutorial (10) Wordless Wednesday (4)