Friday, June 10, 2011

Firdaus : Kereta Idaman


Harap kiwi tak terlewat untuk join segmen Firdaus : Kereta Idaman. Dalam banyak2 kereta, kiwi minat tengok kereta ni.


Ferrari.. Merah pulak tu.. Hihihi.. Memang semmattt..
*berangan*

Tapi bukan itu kereta idaman kiwi. Al-maklumlah, kiwi seorang yang realistik. Tapi suka berangan. Nak memiliki sebuah ferrari memang tak mampu. Melainkan Allah tiba2 nak bagi, Alhamdulillah. Buat masa sekarang memang takde niat nak memiliki la. Setakat tengok kat atas jalan je. Kereta idaman kiwi..

Kalau mampu, kiwi nak beli salah satu daripada BMW. Hihi.. *berangan lagi*
Tapi tu bukan kereta idaman kiwi. kereta idaman kiwi ialah..



haa.. Kereta ni la yang kiwi nak cakap dari awal tadi. Honda Civic Hybrid. Harga pun harga mampu milik bagi orang berpendapatan sederhana iaitu hampir RM130k. Ok la kan? Walaupun dia banyak versi, tapi yang ni kiwi rasa paling ok. Nak beli sekarang memang tak makan la kiwi. Tunggu la 20-30 tahun. hahah, tak de la. Gurau. Nak beli kena pinjam bank. Kiwi baru kerja so tamo pk pinjaman2 ni. PTPTN pun tak habis bayar lagi. Tengok la satu hari nanti, insyaallah.. Tapi lepas beli kena pindah balik kampung la untuk save duit bayar duit kereta. Hihihi.


- Gambar google-

16 comments:

Freaky said...

ahaks 2 kereta tu.. cool.. thanx sudi join

kiwi said...

welcome :)

RedVixen said...

kereta idamanku adalah vw camper :D (boleh panggil kereta gak ke?)

Syuxer said...

kereta idaman ku ialah satria gti yang diubahsuai dimana boleh gerak sendiri tatkala aku sedang tido..heheh..cam dalam citer knight rider tuh.:)

sangat setia said...

semaaaaaaaaaaaaaaaaaaaaat giler !!

munirah said...

haha..tak kisah sgt nak pakai kete ape..sbb rase cam tak berani je nak bawak kete besar..kecuali kalau pakai drebar..hehe :P

GaRy™ said...

kalau dah beli karang ajak gary naik yer~...hihihi...

Ini Kisah Tia said...

amboi . kachak sungguh kereta2 tu ;)

Cik Zara said...

Salam~

hoho. setiap org ada kereta idaman. mampu tak mampu je nak beli. huhu.. zara tolong aminkan untuk kiwi yew. amiiinnnnn.. :)

kiwi said...

@ RedVixen: tak pernah dengar la pulak.hehe

kiwi said...

@ Syuxer: satria.. smart!

kiwi said...

@sangat setia: dah la semattt, giler pulak tu ye, hehehe

kiwi said...

@ munirah: ramai je orang kecik bawak kereta besar. cool ape. nak tak nak je :)

kiwi said...

@ GaRy™: kalau beli la gary. hihi

kiwi said...

@ Ini Kisah Tia: kachak kan :))

kiwi said...

@ Cik Zara: ada rezeki lebih baru buleh beli. amin. :)

Labels

Adam (7) Alaf21 (2) Award (10) Beble (43) Ben Ashaari (6) Blog (20) blurr (11) Bola (1) borang (2) Buffered Earning (2) Cikgu (9) Cinta (13) Class (6) Comel (5) Contest (36) Dakwah (15) Entertainment (8) Exercises (7) Fakta (27) Famili (15) Follower (4) Food (1) Form1 (8) Form2 (11) Form3 (11) Form5 (2) Formulae (15) Friends (12) Funny (14) Gempak (6) Giveaway (44) Guru (7) Hawa (12) Hlovate (3) Iklan (10) induksi (2) interview (2) Jemari Seni (2) Jiwa Kacau (33) Jurulatih Utama (3) Kereta (5) Kiwi (37) Komik (2) Kucing (8) Link (2) Lyrics (2) Mathematics (22) Motivasi (17) Movie (1) Notes (20) Novel (4) Nuffnang (7) Panas (9) Past Year Questions (5) PBS (10) Petua (2) PT3 (4) Puisi Kreatif (13) RAM (1) rpt (9) Segmen (16) Sekolah (35) Senarai semak (5) senarai semak pbs (5) SPM (4) spp (1) Story (24) Student (25) Surat (5) Tagged (15) Tazkirah (30) Tips (40) Tutorial (10) Wordless Wednesday (4)