Tuesday, May 9, 2017

Ade rahmat Allah nak datang ke

Di atas perit kau menari
Di atas tangis kau bernyanyi
Kau sayat hatiku dengan cintamu

Cinta bukan hanya harapan
Cinta tapi kepastian
Cinta bukan menyakiti hati

Di saat luka kau tak ada
Di saat duka kau tak setia
Cinta seharusnya tak begitu

Cinta bukan hanya harapan
Cinta tapi kepastian
Cinta bukan menyakiti hati

Cinta bukan hanya harapan
Cinta tapi kepastian
Cinta bukan menyakiti hati

Cinta bukan hanya harapan
Cinta tapi kepastian
Cinta bukan menyakiti hati

Di saat luka kau tak ada
Di saat duka kau tak setia
Cinta seharusnya tak begitu
Lagu cinta



3 hal yang membuatkan hariku semalam terasa pedih.

1. Dalam keadaan penat & letih balik kerja ditambah lagi dengan pagi tu yang memerlukan aku ke hulu ke hilir menyebabkan aku tak sempat pun makan T T. Mujur jalan tak jammed. Sampai Nilai dah dekat maghrib. Nak parking kereta, tiba-tiba dumm!! Ye, aku terlanggar kereta orang masa reverse. Seriously aku tak nampak kereta tu. Masa tu dah terbayang kereta aku T T. Mujur kereta orang tu tak de pape. Tapi kereta akuuu!! Pedih T T. Calar, retak sikit kat bumper. Aku tak cakap pun dengan sesiapa pasal tu. Orang dalam kereta je tahu.

2. Aku jumpa beberapa ex-student yang ada kat situ. Sembang-sembang masa makan. Dalam tak sedar salah sorang on camera hp dan upload story kat instagram yang ada muka aku yang memang tak lawa nih tengah menganga. Kau rase!!!!! Aku suruh padam, dia boleh buat lawa bodo benda tu 24 jam hilang. Masalahnya tak mintak izin aku pun. Aku dah inform yang aku tak upload gambar kat mana-mana media sosial yang aku ade. Kenapa kau, sibuk2 nak upload gambar orang? Upload gambar kau cukup lah. Aku tak redha.

3. Orang yang paling aku tunggu tak muncul. 

Dah. Diam-diam je. Kau kan dah biasa. 

No comments:

Labels

Adam (7) Alaf21 (2) Award (10) Beble (43) Ben Ashaari (6) Blog (20) blurr (13) Bola (1) borang (2) Buffered Earning (2) Cikgu (16) Cinta (13) Class (11) Comel (5) Contest (37) Dakwah (15) Entertainment (9) Exercises (23) Fakta (28) Famili (15) Follower (4) Food (1) Form1 (8) Form2 (11) Form3 (11) Form5 (18) Formulae (23) Friends (13) Funny (15) Gempak (6) Giveaway (44) Guru (11) Hawa (12) Hlovate (3) Iklan (10) induksi (2) interview (2) Jemari Seni (2) Jiwa Kacau (37) Jurulatih Utama (3) Kereta (5) Kertas 1 (4) Kiwi (38) Koleksi Soalan SPM Matematik (12) Koleksi Soalan Ulangan SPM (11) Komik (2) Kucing (8) Latihan (8) Link (4) Lyrics (3) Matematik (4) Mathematics (38) Motivasi (21) Movie (1) Notes (27) Novel (4) Nuffnang (7) Panas (12) Past Year Questions (19) PBS (10) Petua (2) PT3 (4) Puisi Kreatif (13) RAM (1) rpt (9) Segmen (16) Sekolah (44) Senarai semak (5) senarai semak pbs (6) SPM (19) SPM Math Form 5 (12) SPMU (11) spp (1) Story (26) Student (34) Surat (5) Tagged (18) Tazkirah (30) Tips (51) Tutorial (19) Wordless Wednesday (4)