Thursday, June 9, 2011

Aku dilanggar!

Fikirkan, korang dilanggar oleh sesuatu ketika berjalan. Ehem, bukan bergesel bahu je. Kena LANGGAR oke.

Bayangkan dilanggar oleh manusia yang tengah berjalan..
Atau dilanggar oleh manusia yang tengah berlari..
Atau dilanggar oleh basikal yang dikayuh laju..

Atau dilanggar oleh sebuah motosikal?
Atau dilanggar oleh sebuah kereta!
Macam mana pulak rasanya dilanggar oleh lori?

Uhhh.. Nak bayangkan pun tak sanggup!

Tapi ini dah kes yang jarang berlaku. Ya, jarang2 berlaku tapi masih ada kes sebegini. Dilanggar oleh seekor kuda. Dalam erti kata sebenar, dirempuh oleh kuda. Kejadian ini berlaku kepada salah seorang pengunjung Pantai Batu Feringgi Pulau Pinang yang berasal daripada Putrajaya. Mangsa adalah seorang kanak2 perempuan yang berumur 5 tahun. Baru 5 tahun oke. Setelah dirempuh oleh kuda, kanak2 tersebut dikatakan telah melambung ke hadapan. Ketika dipangku oleh si ayah, Kanak2 yang bernama Arina masih dalam keadaan separuh sedar. Akibat kejadian itu, Arina mengalami patah bahu kiri dan ditempatkan diwad. Penunggang kuda tersebut telah melarikan diri sebaik sahaja kejadian berlaku. Panik agaknya.

bapa kepada kanak2 tersebut akan ambik tindakan mahkamah sebab beberapa pihak dikatakan tidak berbuat apa2 berhubung kejadian. Siapa tak marah anak yang sihat tiba2 cedera teruk akibat kecuaian orang lain? Orang MPP [Majlis perbandaran pulau pinang] yang masa tu ada kat pantai tu pun boleh tak buat pape. At least gi la tolong ke.. Panggil ambulan ke..

Pada pendapat kiwi, pemilik kuda tu pun satu. Apesal dia tak kawal kuda tu. Pastu penunggang kuda tu pun salah. Takkan dia tak nampak budak tu tengah main pasir kat depan dia. Yang dia bawak kuda tu lalu situ jugak buat apa. Gi la cari tempat lapang. Lepas tu dah rempuh budak tu, dia gi lari. Lagi la salah. kalau dia bagi pertolongan ke, may be hati si ayah ni sejuk sikit. Sikit jela.

Masa tengok berita malam tadi, kiwi perasan budak tu jerit2, nagis2 dan tutup muka. Mungkin dia trauma dengan kejadian tu. Dah la dia sakit, orang sebuk nak ambik gambar lah, nak melawat la. Kot ye pun, tunggu la dia sihat sikit ke kan. Ni tak pasal2 budak tu macam histeria, jerit sana jerit sini. Sian tau... Baru 5 tahun dah melalui pengalaman yang macam tu.

Kiwi doakan adik Arina cepat sembuh dan semoga dia sihat seperti sediakala jasmani dan juga emosi.

6 comments:

Mr Danel said...

Hero pun ksian..adeh..bdak lagi uh...sian dia

dulu pngalmn hero ilah dilangar kereta tak kala dajh 5 masa itu , alhamdulila sihat lagi..just ada pmbdehan sikit kuarkn serpihan kca kat kple

dilangar lembu masa korban..

dan langar awek smpai jatuh trus nges..lalu meminta maap..hehe..x nmpk.dia rendah sgt.hahahah

Freaky said...

naik kuda lalu kat orang ramai. nak show off la tu.. geram betol.

Wilayah Sepet Kuku said...

kdg2..wartawan nie tak reti nak bezakan..keadaan...

sergeant keroro said...

sama-sama kita doakan.

dashyat kot.

tulah manusia, nak kejar berita hangat tanpa hiraukan perasaan budak tu.

RedVixen said...

ya tuhan... nasib baik hidup lagi budak tu....

Cik Zara said...

Salam~

kesian sangat ngan budak uh. hari tu tengok kat berita TV3.. memang terok budak uh kena langgar. mak ayah dia just beberapa meter jer jauh dari budak uh, benda dah nk jadi kan, kita pon xmmpu nak halang. Zara doakan budak uh cepat sembuh jugak. amin.. :)

Labels

Adam (7) Alaf21 (2) Award (10) Beble (43) Ben Ashaari (6) Blog (20) blurr (11) Bola (1) borang (2) Buffered Earning (2) Cikgu (9) Cinta (13) Class (6) Comel (5) Contest (36) Dakwah (15) Entertainment (8) Exercises (7) Fakta (27) Famili (15) Follower (4) Food (1) Form1 (8) Form2 (11) Form3 (11) Form5 (2) Formulae (15) Friends (12) Funny (14) Gempak (6) Giveaway (44) Guru (7) Hawa (12) Hlovate (3) Iklan (10) induksi (2) interview (2) Jemari Seni (2) Jiwa Kacau (33) Jurulatih Utama (3) Kereta (5) Kiwi (37) Komik (2) Kucing (8) Link (2) Lyrics (2) Mathematics (22) Motivasi (17) Movie (1) Notes (20) Novel (4) Nuffnang (7) Panas (9) Past Year Questions (5) PBS (10) Petua (2) PT3 (4) Puisi Kreatif (13) RAM (1) rpt (9) Segmen (16) Sekolah (35) Senarai semak (5) senarai semak pbs (5) SPM (4) spp (1) Story (24) Student (25) Surat (5) Tagged (15) Tazkirah (30) Tips (40) Tutorial (10) Wordless Wednesday (4)