Saturday, October 3, 2009

Selamat Hari Raya Aidilfitri

Assalamualaikum buat semua,,
Mungkin it's a lil bit late but Selamat Hari Raya,,maaf zahir & batin,,
Aku mintak maaf kalau aku ade buat silap,,kasar tutur kata,,ataupun terbuat sape2 kecik ati,,mintak halal makan minum,,halalkan ilmu,,

Raya tahun ni aku rasa lebih seronok berbanding dengan tahun-tahun lepas,, Masa raya 1st aku jage rumah je,,xg mane sangat pun,,mlm raya tu aku rasa ngantuk sangat,,so aku pun tdo awal gak la,,dalam pukul9 camtu,,pastu kol11 ak dah jaga,,aku perasan la ade orang kat atas,,maybe sedara mara datang beraya,,malasla nak naik atas,,tak lama pas diorang balik ayah aku cakap:: apela,,cikgu asiah datang kau xnaik,,

aduhh,,,cikgu ke,,aku ingat sape,,aku pun dah lame xjumpe dia,,last jumpa darjah 6,,sekarang kalau xsilap anak dia dah 2,,alamak,,rindu gile ngan cikgu asiah,,,dala dia comel je,,opss,,,dia datang tu bukan sebagai cikgu sebenarnya,,tapi as our cousin's wife,,huhu,,petang tu aku ade gak g uma mak mentua dia,,tapi dia xde,,yang ade k,uji je(adik ipar),,xkesah la kan,,harap2 tahun depan dapat jumpa,,insyaallah,,

then raya kedua aku ajak la cousin2 aku (anis unaizah & anis salwa) gi beraya rumah kawan2,,dari rumah ke rumah kitorang gi,,mula2 rumah aku,,pastu umah salwa,,pastu gi rumah jannah,,then rumah adah,,hehe,,best pulak,,pasal kitorang jarang jumpa,,then kitorang gi pasir panjang raya rumah member2 skolah,,dalam kol3 baru la balik rumah tuk solat zohor jap,,pastu kitorang gi parit 10 lak,,beraya lagi,,dalam kol6 baru solat asar kat rumah adah,,pastu kitorang gi paket 60,,rumah saidah munawir,,ex-classmate aku mase f4 & f5,,actually kitorang sume ex-samt,,cume saidah ni sampai f5,,yang lain sume msk f6,,so xkenal la,,xpelakan,,best,,sebab lepas dr matrik dlu tu la first time kitorang jumpa,,

yang xbestnya,,pagi tu semua family aku balik pahang,,tinggal la aku sorang2 kt rumah,,sebab takot nak duduk sorang2 aku ajak la salwa tido rumah aku malam tu,,kitorang sampai rumah dekat pukul7 gk la,,hehe,,malam tu kitorang sembang la sket2,,sal aku pun lame da xcontact n jumpa dia,,macam2 kitorang sembang,,heheh bestnye~~

em,,cakap pasal pahang,,bukan aku xnak balik,,tapi sebab cite lame,,lagipun aku xnak sakit hati,,baik aku xyah jumpa diorang,,em,,maybe jugak aku still xle maafkan diorang,,huhu,,ape ni,,xnk la cdey2,,lupakan kisah lama,,kita buka buku baru erh,,

pastu raya ke-3 aku duduk runah je,,salwa of course la balik rumah dia,,lagipun atuk dia datang,,xkn aku nk suruh dia stay,,cian lak,,dia pun susah nak jumpa atuk dia,,disebabkan aku duduk sorang2 & aku terasa amatla bosan, jadi aku pun terajin la kejap,,aku sapu atas-bawah,,bernada pun siap basuh,,pastu tengok tv jap,,alamak,,bosan,,pas asar tros aku keluar & bersihkan halaman rumah,,fuh,,2 jam gak la nak menyapu bersih satu rumah,,penatnye~~dalam kol7 baru la salwa sampai,,mlm tu kitorang xwat pape,,aku layan message,,salwa pulak layan komik,,huhu,,

raya ke-4 adah ajak aku gi tanjung karang,,aku pun ikut jela pasal aku duduk sorang2,,adah amik aku kat rumah,,pastu kitorang g sekinchan jumpa ngan kawan adah~amin satay~,,ni la 1st time aku jumpa budak ni,,salu dengar name je,,amin ni bawak member dia 3 orang,,sape ek name diorang?? aku xpnah ingat,,sori~~sorang lagi ijam,, tapi diorang naik kete amin,,amin lak bawak kete adah,,diorang berdua ni kalau bersembang lupa aku yang duduk kat belakang sorang2 ni,,huhu,,xkesah la,,diorang pon lame xjumpa,,pastu kitorang gi umah amin, syamil (member amin gak),then
kitorang gi rumah sasha,,aku kenal dak ni,,mmbr samt gk,,lme xjumpa,,makin comel dia,,kat rumah sasha tambah lagi azhar ngan muin,,muin ni budak tahfiz kat penang,,gaya dia sebijik cam ustaz nasar,,pe kabar la ustaz skang ye,,hahah,,dulu tkot gle ngn ustaz tu,,ngee~

pastu kitorang g umah azhar,,piah,,yani,,farid,,ummi,,syida,,muin,,byk lagi sebenarnye,,tapi ade yg ak xkenal,,mntk maaf la aku xigt,,,huhu,,time kat tumah muin la paling ramai,,5 kereta,,fuh,,best la,,tp time tu aku dah penat sgt,,last2 kol7 kitorang gerak g umah adah,,mase tu tinggal 2 kete je,,kete amin n muin,,adah ingat nak anta aku tapi aku tkot pulak pasal adah malam2 ni xberapa nampak,,lagi2 spec dia hilang time raya td,,heheh,,syok sgt smpi spec ilang eh adah,,so aku mintak muin la anta sampai umah,,ops,,jgn sangka eh,,bkn dua orang je,,ade lagi perempuan dalam kereta tu,,yang amin pulak awal2 dah blah,,huhu,,

sampai depan umah tu aku tengok lampu rumah dah pasang,,leganya my family dah sampi,,^^ mase tu dah 8.30 malam,,so aku jemput diorang masuk tapi diorang xmau,,aku cakap thun dapan singgah la,,huhu best gak klu diorang datang,,xsbar tgu tahun depan,,

pastu raya ke-5 pon aku duduk rumah je,,time ni fasehah datang,best,,sebab diala budak samt yang 1st smpi kat rumah aku,,salu bdk2 kg je,,raya ke-6 ade yang kata nak datang rumah,,aku mintak la mama masak ape2,,sebab kawan2 nak datang xkan nak hidang air je kan?? nak masak sendiri aku pulak xreti,,jadi aku tolong2 jela,,huhu tp dah pkul 6,, 2 orang je datang,,sedihnya,,penat mama masak,,sedih sangat~~~~~~korang jangan la buat kat kawan korang camni ye,,dah janji nak datang,,orang dah excited siap masak lagi,,tahun depan kalau diorang datang memang aku hidang air je la,,xnak susahkan amma da,,wwuuuuu,,,cian mama,,,,,

pastu ari sabtu aku dah balik kolej,,walaupun semalam aku sedih sebab member2 yang janji nak datang xdatang,,tapi aku tetap cakap raya kali ni best,,dpt raya kat lua,,
dpt jumpa kwn2 lame yg da dkt 5 thn xjumpa,,huhu,,,ok la,,jap lagi nak g pekan tg malim,,jln2,,hehe,,pe pon agai slmt hari raya,,maaf zahir & batin,,

No comments:

Labels

Adam (7) Alaf21 (2) Award (10) Beble (43) Ben Ashaari (6) Blog (20) blurr (13) Bola (1) borang (2) Buffered Earning (2) Cikgu (16) Cinta (13) Class (11) Comel (5) Contest (37) Dakwah (15) Entertainment (9) Exercises (23) Fakta (28) Famili (15) Follower (4) Food (1) Form1 (8) Form2 (11) Form3 (11) Form5 (18) Formulae (23) Friends (13) Funny (15) Gempak (6) Giveaway (44) Guru (11) Hawa (12) Hlovate (3) Iklan (10) induksi (2) interview (2) Jemari Seni (2) Jiwa Kacau (37) Jurulatih Utama (3) Kereta (5) Kertas 1 (4) Kiwi (38) Koleksi Soalan SPM Matematik (12) Koleksi Soalan Ulangan SPM (11) Komik (2) Kucing (8) Latihan (8) Link (4) Lyrics (3) Matematik (4) Mathematics (38) Motivasi (21) Movie (1) Notes (27) Novel (4) Nuffnang (7) Panas (12) Past Year Questions (19) PBS (10) Petua (2) PT3 (4) Puisi Kreatif (13) RAM (1) rpt (9) Segmen (16) Sekolah (44) Senarai semak (5) senarai semak pbs (6) SPM (19) SPM Math Form 5 (12) SPMU (11) spp (1) Story (26) Student (34) Surat (5) Tagged (18) Tazkirah (30) Tips (51) Tutorial (19) Wordless Wednesday (4)