Friday, March 16, 2012

satu amah satu kerja gaji RM700 - ada kerja kosong tak?

Paper hari ni memang buat aku panas hati. Baca tajuk cukup. Satu amah satu kerja dengan gaji RM700. Hebat! Agak2 ade tak kerja kosong tak? boleh la graduan malaysia yang masih menganggur apply. Tak pun aku sendiri jela apply. Tak payah dah amik amah indonesia.

Mana taknya. Gaji amah pun dah cukup lumayan. Tu baru satu kerja. Kata la korang kerja memasak je dan mengemas rumah serta jaga bayi. Total gaji dah RM2100 ditambah pulak ade anak2 yang besar, gaji pun naik. Pergh! Ini lagi bagossss dari gaji cikgu yang kerja bagai nak rak!

Heiyya, sapa punya cadangan la tu. Hampeh! Dah la semua pengambilan amah yang berjumlah RM4000 lebih ditanggung majikan, pasport boleh simpan sendiri, satu kerja untuk gaji minimum RM700. Habis tu, ape kebaikan yang majikan dapat?

Jaga bayi sahaja gaji RM700 padahal kalau orang hantar untuk orang jaga pun baru RM200-400 sebulan. Hish, tak puas hati betul. Ni dah kes berat sebelah dah wahai najib oiiii.. Hang pi bela anak orang, anak sendiri mati kelaparan buat apa. Hah, geram punya pasal, peribahasa betul ke tak entah aku dah tak tau.

Amah negeri orang yang dibela walhal nasib pekerja negara sendiri tak dipeduli. Hah!! sekarang pasal ape aku geram, lu pikir la sendiri!


p/s: Kalau camni la gaye, pilihan raya kali ni aku ingat nak pangkah parti bebas jela. JASA ke, ok gak. Hahah.

1 comment:

misz l0vely said...

aslmkm...
hye...
j0m j0in c0nway nie http://showmeshawlsecrets.blogspot.com/2012/04/contest-giveway-by-showmeshawlsecrets.html
;-)

Labels

Adam (7) Alaf21 (2) Award (10) Beble (43) Ben Ashaari (6) Blog (20) blurr (11) Bola (1) borang (2) Buffered Earning (2) Cikgu (9) Cinta (13) Class (6) Comel (5) Contest (36) Dakwah (15) Entertainment (8) Exercises (7) Fakta (27) Famili (15) Follower (4) Food (1) Form1 (8) Form2 (11) Form3 (11) Form5 (2) Formulae (15) Friends (12) Funny (14) Gempak (6) Giveaway (44) Guru (7) Hawa (12) Hlovate (3) Iklan (10) induksi (2) interview (2) Jemari Seni (2) Jiwa Kacau (33) Jurulatih Utama (3) Kereta (5) Kiwi (37) Komik (2) Kucing (8) Link (2) Lyrics (2) Mathematics (22) Motivasi (17) Movie (1) Notes (20) Novel (4) Nuffnang (7) Panas (9) Past Year Questions (5) PBS (10) Petua (2) PT3 (4) Puisi Kreatif (13) RAM (1) rpt (9) Segmen (16) Sekolah (35) Senarai semak (5) senarai semak pbs (5) SPM (4) spp (1) Story (24) Student (25) Surat (5) Tagged (15) Tazkirah (30) Tips (40) Tutorial (10) Wordless Wednesday (4)