Saturday, April 16, 2011

oh ibu oh ayah - saya sayang keduanya :))

Salam semua :)) Lama tak update blog. hehe.. Jangan mara, nanti kena jual! :P

Semalam nonton tv3. Entah apa tajuk movie tu. Bila iklan, tergerak nak alih tv9. Adoi, ade ceramah pulak. Lemah betul. Pasang telinga jelah. Tak tau tajuk, tak kenal ustazah yang bagi ceramah. Uhh! Lama tak terima santapan rohani ni. Ustazah tersebut bercerita mengenai hubungan anak dengan ibu dan ayah. [Time ni terus ingat mama. Rindunya! ].

-----------------------------------------------------------

Dalam sebuah keluarga ada dua orang anak. Seorang telah pun berumur 23 tahun dan seorang lagi masih di sekolah rendah. Si ayah yang baru pulang kerja, menyapa anaknya yang kecil bertanyakan samada anaknya itu telah makan ataupun belum sambil menggosokkan kepalanya. Si anak yang seorang lagi hanya melihat tanpa berkata apa-apa. Walhal dalam hatinya berkata-kata: "Tanya adik sahaja ke? Tak mau tanya aku sudah makan atau belum? Tak mau gosok kepalaku seperti yang dilakukannya pada adik? Ya betul, aku bukan kanak-kanak lagi. Tapi aku seorang anak. Aku juga mahukan kasih sayang daripada ibu dan ayah."

Hurm, korang paham ke citer ni? Aha... Jadi Kesimpulannya kat sini, tak kesah la anak tu kecik ke besar ke, dia tetap berstatus anak. Tetap mau dibelai dan dimanja. korang yang berstatus sebagai anak pun mesti rasa nak perhatian dari mak ayah kan..kan..kan..:)) Tak? Eleh, malu-malu pulak nak ngaku.. :P

-------------------------------------------------------------

"Ya Allah ampunilah ibu bapa ku
rahmatilah mereka
dan limpahkan RahmahMu kpd mereka ..
mereka yang mengasihiku tanpa syarat,
maafkan mereka
dan limpahkan kasih sayangMu kepada mereka tanpa hisab
dan tanpa syarat
maafkan mereka
uzurkan kekurangan-kekurangan mereka
tempatkan mereka di dunia rahmat Mu
dan di akhirat redha Mu. Amin"

"YA ALLAH YA TUHANKU, ampunkan lah dosa2 kedua orang tua ku, berkatilah kedua mereka itu, sihatkan lah mereka, murahkan lah rezeki mereka, panjangkanlah usia mereka, jauhilah sebarang bahaya, Dan lindungi lah mereka,ameeennn ya Rabbal 'Alamin"

1 comment:

syuwai said...

saya pun sayang kedua2xnya ^^

btw, anda di tag http://syuwaistory.blogspot.com/2011/04/giveaway-from-moscow-by-miszlullaby.html

Labels

Adam (7) Alaf21 (2) Award (10) Beble (43) Ben Ashaari (6) Blog (20) blurr (11) Bola (1) borang (2) Buffered Earning (2) Cikgu (9) Cinta (13) Class (6) Comel (5) Contest (36) Dakwah (15) Entertainment (8) Exercises (7) Fakta (27) Famili (15) Follower (4) Food (1) Form1 (8) Form2 (11) Form3 (11) Form5 (2) Formulae (15) Friends (12) Funny (14) Gempak (6) Giveaway (44) Guru (7) Hawa (12) Hlovate (3) Iklan (10) induksi (2) interview (2) Jemari Seni (2) Jiwa Kacau (33) Jurulatih Utama (3) Kereta (5) Kiwi (37) Komik (2) Kucing (8) Link (2) Lyrics (2) Mathematics (22) Motivasi (17) Movie (1) Notes (20) Novel (4) Nuffnang (7) Panas (9) Past Year Questions (5) PBS (10) Petua (2) PT3 (4) Puisi Kreatif (13) RAM (1) rpt (9) Segmen (16) Sekolah (35) Senarai semak (5) senarai semak pbs (5) SPM (4) spp (1) Story (24) Student (25) Surat (5) Tagged (15) Tazkirah (30) Tips (40) Tutorial (10) Wordless Wednesday (4)