Tuesday, March 31, 2009

Ingat TUHAN sentiasa part 1

Malam tu aku xde la ngantuk sangat. Lepas solat isyak aku tengok jam baru pukul 1.30 pagi. Sebenarnya aku ade midterm Linear Programming hujung minggu ni. Ingatkan nak study la..tapi bila pikir-pikir balik..aku ade kelas esok pagi pukul 10.00, aku pun tutup lampu..Disebabkan aku penakut n umet aku plak xde, aku pun baca ayat kursi, doa tido ape semua. Then, aku pun tidoq la..

Tak lama pas aku tido, dalam kol2.30 pagi tu aku terjaga. aku dengar suara perempuan menangis..kuat..seram giler dengar.. mula-mula aku ingatkan aku mimpi je.. Time tu aku dah start rasa cuak semacam.. "Ahh..nak bukak mata ke x ni?" aku cakap dalam ati. Last2 aku pun bukak arr mata ntuk check ade x ape2 kat sekeliling aku..

Heran.. xde ape pun.. Tapi suara tu ada lagi. Kuat plak tu. Aishh..aku dah riso semacam.. Tetibe aku dengar suara akak rumah aku, die cam tengah pujuk someone. Housemate kitorang. Fuhh.. lega. Bukan 'tu' rupanya. Tapi budak tu xmo senyap gak.. Die nangis cam orang gila. Aku pikir, die kena gastrik ke? tapi budak tu xjawab pe2. Die nangis, nangis n nangis. Yang aku ni dah seram. "Nak keluar ke x.." kalu keluar aku takut budak tu kena histeria. sekarang ni kat kolej aku tengah feymes cite sal orang minyak. kot dia nampak ape2 ke..tu yang jadi camtu. Lagi pun aku dala baru tengok citer2 seram. Last2 aku pun selubung je dalam selimut n duduk diam2 (even time tu aku kepanasan-takut punya pasal). Siap baca macam-macam ayat lagi. Dalam hati aku kata: mintak2 bangun nanti aku lupa semua.

Pagi tadi aku bangun aku still ingat ngan jelas ape yang jadi malam tadi. ahh..buat xtau je arr. dalam kol12 tengahari aku dah habis kelas. lalu bilik Housemate yang nangis gila2 malam tadi. Die budak sabah. Kristian. Ingatkan die dah ok. Masuk rumah je, aku pun nyembang la ngan umet aku yang baru sampai pagi tadi. dia xtau ape2 So aku pun citer arr ape yang aku tawu. Tetiba dengar bunyi kaca pecah dari bilik budak sabah tu. Kitorang pun terberenti bercerita. Rupnya 'gila' dia ada lagi. Aku tros masuk bilik-takut.

dalam kol1 lebih, baru aku berani kua. tu pun sal akak umah aku da balik kelas. aku pun tanya la apa yang jadi malam tadi. kenapa dia boleh jadi camtu...akak tu pun bukak arr citer................

ha..dala..t aku citer lagi..malas da nak menaip..

No comments:

Labels

Adam (7) Alaf21 (2) Award (10) Beble (43) Ben Ashaari (6) Blog (20) blurr (13) Bola (1) borang (2) Buffered Earning (2) Cikgu (16) Cinta (13) Class (11) Comel (5) Contest (37) Dakwah (15) Entertainment (9) Exercises (23) Fakta (28) Famili (15) Follower (4) Food (1) Form1 (8) Form2 (11) Form3 (11) Form5 (18) Formulae (23) Friends (13) Funny (15) Gempak (6) Giveaway (44) Guru (11) Hawa (12) Hlovate (3) Iklan (10) induksi (2) interview (2) Jemari Seni (2) Jiwa Kacau (37) Jurulatih Utama (3) Kereta (5) Kertas 1 (4) Kiwi (38) Koleksi Soalan SPM Matematik (12) Koleksi Soalan Ulangan SPM (11) Komik (2) Kucing (8) Latihan (8) Link (4) Lyrics (3) Matematik (4) Mathematics (38) Motivasi (21) Movie (1) Notes (27) Novel (4) Nuffnang (7) Panas (12) Past Year Questions (19) PBS (10) Petua (2) PT3 (4) Puisi Kreatif (13) RAM (1) rpt (9) Segmen (16) Sekolah (44) Senarai semak (5) senarai semak pbs (6) SPM (19) SPM Math Form 5 (12) SPMU (11) spp (1) Story (26) Student (34) Surat (5) Tagged (18) Tazkirah (30) Tips (51) Tutorial (19) Wordless Wednesday (4)